21.43

Jag har trampat vatten ute på djupa hav alldeles för länge nu. Det finns ingen kraft kvar. Mina ben och mina armar skakar hysteriskt, de är trötta, de orkar inte mer. Jag drunknar snart. Jag får ständiga kallsupar. Jag bottnar inte. Inte på långa vägar. Det är djupt, mörkt och kallt. Om jag slutar trampa vatten, om jag inte är uppmärksam, ens för en liten sekund, då sjunker jag. Då kommer jag slukas av det kalla och det mörka och sedan finns jag inte mer. Jag är rädd för att drunkna, men samtidigt vill jag så gärna att det här ska vara över. Jag ser nästan fram emot att bli trött, att inte orka trampa vatten längre, att sjunka, att drunkna, att dö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0