23.06

Om saker hade varit annorlunda. Om jag inte hade känt mig instängd i oss och i behov av att vara ett jag istället för ett vi. Vad hade hänt då? Om det hade fortsatt vara du och jag. Om jag hade känt att kärleken du gav mig och kärleken jag kände för dig var tillräckligt. Hur hade allt blivit då? Hade jag kunnat rädda dig? Om jag hade stöttat istället för att lämnat. Om jag hade gjort allt i min makt för att göra dig lycklig istället för att ge dig ännu en sak att vara ledsen över. Om jag hade legat bredvid dig under täcket i din säng hela vintern, tröstat dig när du var ledsen och skrattat med dig när du var glad. Funnits där över huvud taget. Gett dig någon att prata med. Om jag hade känt att din kärlek för mig och kärleken jag kände för dig var tillräckligt. Om jag inte hade känt mig instängd i ett vi. Om jag inte hade velat vara bara ett jag. Om jag hade funnits där för dig. Jag visste ju att du var ledsen men ändå gjorde jag ingenting. Men om jag hade gjort någonting. Om jag hade funnits där för dig. Hade allting varit annorlunda nu? Hade du fortfarande varit vid liv? Är allting mitt fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0